حادثه ای تلخ در ارتفاعات کلکچال تهران
نوشته شده توسط : gheirati

گرفتار شدن تعداد 100 نفر از کوهنوردان در ارتفاعات کلکچال تهران ، تمامی نیروهای کمکی اعم از نیروهای اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر به این ایستگاه اعزام شدند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، روز جمعه ساعت یک ونیم بعد از ظهر در طی تماسی که با اورژانس تهران گرفته شده است، بیان شده است که تعداد 100 نفر از کوهنوردان در پی ریزش بهمن در ایستگاه توچال گرفتار شده اند. اورژانس تهران برای درستی این خبر، به مدیریت بحران شهر تهران و مسئولین توچال خبر داد که با پیگیری های دیگر درستی این خبر مشخص شد.

با توجه به اینکه در ایستگاه بالایی به شدت برف و کولاک شده بود، احنمال اینکه سلامت برخی از آن ها به خطر بیفتد وجود داشت. در این صورت تعداد پنج آمبولانس زمینی و یک موتور آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شده و در ایستگاه یک مستقر شدند.

 این کوهنوردان به کمک نیروهای هلال احمر و سازمان آتش نشانی، با تله کابین در حال جابه جایی به ایستگاه های پایین تر بوده و به وسیله اورژانس به نزدیک ترین بیمارستان ها مانند بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی   که آمادگی های لازم برای پذیرش را مهیا کرده بودند، انتقال داده شدند.

جان باختگان این حادثه

با توجه به خبر هایی که تاکنون درباره حادثه ارتفاعات کلکچال تهران منتشر شده است، در این حادثه دو تن از کوهنوردان کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین در منطقه آهار رودبار قصران نیز یک نفر در این ارتفاعات مفقود شده است.

گفتنی است که هواشناسی کوهستان دو روز قبل از این حادثه کوهنوردان را از وضعیت هوا آگاه کرده و گفته است که ممکن است در ارتفاعات البرز بهمن رخ دهد و هشدار داده بود که به کوه نروند. اما افرادی که در این ارتفاعات گرفتار شده اند بیان کرده اند که برای اسکی به این منطقه رفته بودند. آن ها نیز کم کاری مسئولین را عنوان کردند و افزودند که مسئولان توچال باید در جریان شرایط جوی باشند و بلیت تله کابین نفروشند. 





:: برچسب‌ها: ارتفاعات کلکچال تهران , حادثه ای تلخ در ارتفاعات کلکچال تهران , بهمن , توچال ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: